Anak Anwar Khawin Lagi...

16 comments

Semalam 24 Disember, bekas Timbalan Perdana Menteri a.k.a Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim selamat melangsungkan perkahwinan anak perempuannya, Nurul Ilham.


Suami Ilham, Mohd Reza Bin Mohd Rafie secara rasminya menjadi menantu keempat Anwar dan isterinya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.


Majlis perkahwinan mereka berlangsung di kediaman Anwar di di No.11 , Jalan Bukit Segambut, Segambut Dalam, Kuala Lumpur.

Semoga pasangan ini dirahmati Allah dan semoga penyatuan dua hati ini berkekalan sehingga hujung nyawa. Amin.

Sedikit info...Anwar mempunyai enam orang cahaya mata.


1- Nurul Izzah - dah kawin

2- Nurul Nuha - dah kawin

3- Mohd Ehsan - dah kawin

4- Nurul Ilham - dah kawen

5- Nurul Iman - single

6- Nurul Hana - single


Gambar Khawin Izzah





Gambar Khawin Nuha


Gambar Khawin Mohd Ehsan




Izzah bersama Hana dan Iman




16 comments :

Post a Comment

Jom Shopping Gelaran 'Datuk'

No comments

Rasanya semua sudah maklum bahawa pelakon AC Mizal kini bergelar Datuk AX Mizal. Begitu juga pelakon Eizlan Yusof, kini juga bergelar Datuk Eizalan Yusof dan seorang lagi pelakon dan juga penyanyi, Fazley Yaakob juga bergelar Datuk Fazley Yaakob.

Tahniah diucapkan kepada mereka.




TETAPI....

Aku hairan. Tertanya- tanya. Atas dasar apakah ketiga- tiga selebriti ini layak untuk diberikan gelaran datuk.

Sebab kita tahu, setiap dari mereka yang dapat gelaran Datuk adalah mereka yang banyak berjasa kepada negeri/negara. Menaikkan nama negeri/negara. Menyumbang kepada pertumbuhan serta perkembangan ekonomi negeri/negara.

Tapi...dimana sumbangan mereka ini ? Aku bukan mahu memperkecilkan mereka bertiga. Jauh sekali mempertikaikan sumbangan mereka.

Tapi aku sekadar mahu tahu...apakah mereka ini benar- benar layak untuk mendapat darjah pingat kebesaran nie ?

Setahu aku, banyak lagi artis yang aktif menyumbang khidmat mereka. Mengerah keringat mereka. Tapi mengapa mereka bertiga sahaja yang dipilih ?

Bagaimana dengan artis veteran yang sudah lama menabur bakti ?

Dan pandangan aku adalah...daripada golongan artis diberikan anugerah sebegini...apakata ia diberikan kepada individu yang berkhidmat dalam bidang profesional dan kritikal yang diakui memberi impak mendalam kepada pembangunan negeri/negara.

Hakim, Majistret, Ahli perniagaan, Saintis dan banyak lagi. Tak gitu ?

Aku tidak pula mempertikaikan hasrat murni pihak yang berkenan menganugerahkan pingat ini kepada mereka. Itu adalah hak mereka. Aku hormati hak mereka.

Titik.

Aku sempat singgah mediamalaya . Aku senyum sendiri bila baca komen- komen pembaca. Layan....zasss...


Saat ini aku teringat desas desus yang mengatakan gelaran 'Datuk' boleh dibeli.

Dan ia terbukti benar apabila Akhbar Utusan Malaysia Janurai 2011 yang lalu mendedahkan bahawa memang terdapat aktiviti mejual gelaran 'Datuk' palsu.


UTUSAN MALAYSIA - Januari 2011

KUALA LUMPUR 12 Jan. – Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), (Datuk) Mohd. Ali Baharom memohon maaf kepada semua pihak yang mengenalinya dengan gelaran ‘Datuk’ sebelum ini kerana ia sebenarnya palsu dan tidak diperakukan.

Menurutnya, kesilapan itu perlu diakui dan diperbetulkan segera memandangkan beliau kini bergiat aktif dalam kerja-kerja kebajikan dan tidak mahu ia disalah anggap pada masa depan.

“Hari ini saya mahu membersihkan nama saya dengan memohon maaf secara terbuka kepada semua pihak termasuk media kerana menggunakan gelaran ‘Datuk’ yang telah saya ‘beli’ pada 2006 dengan RM250,000.

“Selain untuk saya sendiri, saya juga membelikan gelaran ‘Datuk’ buat seorang lagi kawan dengan harga sama dan kos keseluruhan termasuk menyediakan hiburan kepada penjual adalah sekitar RM1 juta,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Mohd. Ali memakai gelaran itu yang kononnya dianugerahkan oleh institusi diraja dari sebuah negeri di bahagian utara Semenanjung pada 2006 menerusi seorang ejen dan ahli kerabat institusi itu.

Bagaimanapun, katanya, beliau tidak boleh mengambil sebarang tindakan undang-undang kepada ahli kerabat itu memandangkan individu tersebut telah diisytihar muflis beberapa tahun lalu.

Menceritakan pengalamannya, kata Mohd. Ali, ‘nafsu’ untuk memakai gelaran ‘Datuk’ pada masa itu timbul kerana berfikiran ia boleh memudahkan urusan perniagaannya sebagai kontraktor.

Namun, katanya, ia tidak lagi perlu kerana menginsafi gelaran itu diperoleh secara palsu dan berpendapat ia boleh mendatangkan kemudaratan kepadanya dari segi sosial dan ketuhanan pada masa depan. kredit : seafailed



No comments :

Post a Comment

Yusry & Lisa Umum Tarikh Nikah Sabtu Ini

1 comment

Selepas sekian lama berteka-teki mengenai tarikh perkahwinan mereka, pasangan artis Lisa Surihani dan Yusry Abdul Halim akan membuat pengumuman istimewa mengenai perkara itu pada Sabtu ini.


Jemputan mengenai pengumuman berkenaan telah dihantar oleh pihak KRU Studios kepada pihak media pada petang Khamis.


Majlis berkenaan akan diadakan pada pukul 10.30 pagi di Hotel Marriott, Putrajaya.

Ketua Pegawai Eksekutif, Kumpulan KRU Studios, Norman Abdul Halim yang juga abang kepada Yusry ketika dihubungi bagi mengesahkan perkara itu hanya ketawa dan memberitahu akan menjelaskan perkara sebenar kepada pihak media pada hari berkenaan.


"Ia merupakan satu pengumuman istimewa dan pastinya ia akan diberitahu pada majlis nanti. Kalau saya beritahu sekarang tak ada kejutanlah," katanya berseloroh.


Pada pengumuman itu nanti, ibu bapa Yusry iaitu Abdul Halim dan Zarina Fenner serta ibu Lisa, Siti Amira Ahmad juga akan turut serta.


Difahamkan Yusry dan Lisa akan bernikah pada awal tahun depan yang mana majlis berkenaan akan mendapat liputan secara langsung menerusi saluran Astro.


Pasangan tersebut sudah mula rapat sejak Mac lalu dan sering berhubungan menerusi telefon bimbit masing-masing sejak setahun yang lepas.


Kemudian kedua-dua mereka membuat pengakuan pertama pada bulan Jun bahawa mereka sedang menjalinkan hubungan lebih daripada seorang kawan dan menganggap ia sebuah perhubungan yang matang.-mstar

















1 comment :

Post a Comment

Pengantin Baru Jatuh

2 comments

Korang boleh bayangkan...Seorang pengantin perempuan jatuh berlutut didepan semua hadirin yang hadir...Sebab kasut tumit tinggi a.k.a heels yang dia pakai tiba- tiba tidak stabil ?

Malu tahap tidak ada hidung kot...hahaha

Ya, itulah antara kejadian yang aku lalui semasa hari persandinganku Mac lalu. Semua yane melihat menjerit terkejut. Tidak kurang yang beristigfar. Nasib baik pin baju aku kat belakang tu tidak terbukak [Baju tu besar. Mak andam sepit sepit dengan pin je...hehe]

Aku suka heels. Suka sangat. Tp aku jarang pakai. Beli pun jarang. Sebab aku tak ada masa pun nak pakai heels. Kerjaya aku tak sesuai untuk aku bergaya sakan dengan heels. Hari off pula, aku bantai tidur je kat rumah. Malas gile nak keluar, waima aku bosan.

Lagi- lagi sekarang aku hanya menghitung hari nak bersalin...gile nak pakai heels. Hehe.

Aku suka tegok orang pakai heels. Aku suka teliti rekabentuk dia. Dan aku kadang- kadang berangan- angan nak reka heels sendiri. Berangan...kalah Gunung Kinabalu.

Aku suka tengok artis baru...Neelofa. Dia bukan saja cantik, tapi pandai la jugak berlakon. Dia ada pakej. Dan aku bertambah kagum dengan dia bila dapat tahu dia buat bisness.

Bisness jual heels. Dan dia jenamakan semula heels tu dengan nama dia 'Neelofa'... baguskan. Muda- muda lagi dah pandai bisness.

Kat bawah nie antara heels yang Neelofa jual. [Aiseyman...macam promote je neh...hehe]

LAYAN...














Baiklah. Heels nie memang cantik. Tapi kesan dia pun 'cantik'.


1. Jejaskan peluang untuk dapat anak

2. Punca rambut gugur

3. Kasut tumit berukuran 12.7 sentimeter boleh menjejaskan organ dalaman dan kesuburan wanita

4. Menyebabkan leher, lutut, sendi, tulang belakang dan, bahu menjadi sakit

5. Boleh menyebabkan pening kepala, gangguan haid

Jika kita memakai heels dengan kadar yang kerap ia bukan saja bagi kesan pada kaki tapi juga bahagian lain.


Kajian menunjukkan orang yang memakai heels 2.5 inci memberi 50% lebihan tekanan manakala kasut bertumit 3 inci memberi 76% lebihan tekanan pada kaki! - (sumber, Profesor Madya Dr. John Marymont, pakar pembedahan ortopedik dari Kolej Perubatan Baylor, Houston)


Bagi wanita mengandung pula, pemakaian heels akan memberi kesan buruk kepada postur badan sebab sewaktu mengandung pusat graviti akan beralih manakala pelvis berubah bentuk dan menanggung bebanan tambahan di sebabkan oleh berat bayi yang dikandung. - (sumber, Dr. Asmah Yun Mat Sidek, Pakar Perbidanan dan Ginekologi dari Pusat Rawatan Islam (Pusrawi))

Namun, tidak salah untuk sekali sekala kita sebagai seorang wanita memakai heels agar kita berasa yakin dengan penampilan kita dikhalayak ramai.


TIPS PILIH HEELS


1. Tumitnya tidak terlalu tinggi melampau

2. Jangan memilih kasut tumit tinggi yang hujungnya meruncing, pastikan jari kaki anda selesa.

3. Pilih kasut tumit tinggi yang diperbuat daripada kulit atau mikrofiber (strukturnya lembut), jangan pula pilih yang terlalu keras sehingga mampu membuatkan kaki melecet!

2 comments :

Post a Comment

Sembilan Bulan Sudah..

No comments

"Esok kandungan kamu genap 9 bulan," kata nurse Klinik Kesihatan sementa.

"Ye ke ?"

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

MasyaAllah, cepatnya masa berlalu. Serasa aku macam baru semalam aku disahkan mengandung. Dan kini aku dan myhubby menghitung hari. Ngeri uollllsss !!!

Imbas kembali [cheeewahhh imbas bagai...haktui...]

Baru tiga hari kami bergelar suami isteri, myhubby tanye soalan cepu emas...

"Bile kite nak ada baby ?"

kembang semangkuk aku rase masa tu.

Kami terpaksa tangguh bulan madu kami sebab tuntutan kerja yang amat sangat. Dan dua minggu selepas itu baru kami pergi ke Langkawi.

Sebenarnya, kami tak tahu nak pergi kemana. Tak rancang.

Korang tahu ?

Dari pagi aku tanya myhubby.

"kita nak pergi bulan madu kat mane ?"

"Tak tahu la..."

Tengahari aku tanya lagi...

"Kita nak pergi bulan madu kat mana ?"

"tak tahu la sayang.."

Petang tu...dalam pukul 3 petang, dia suruh aku bersiap.

"jom kita pergi Langkawi..."

Pukul 4 kami bertolak. Hahaha. Kerja gile kan ? tapi tulah. kalau dirancang elok- elok jarang nak menjadi. Tapi kalau kalau on the spot...sure jadi...

Sampai disana. Kami singgah rumah bapa saudara dia. Hehe. kami diberikan sebuah kereta, untuk kesenangan kami bergerak sepanjang kami berada di pulau mutiara tu. :)

Rezeki orang baru kawin agaknye.

Masa tu kami belum 'chek in' mana- mana hotel. Kami search kat internet, dan myhubby berkenan Langkawi Lagoon Resort !!!

Ehem- ehem...telan air liur aku...korang tahu rate dia kan ???


Bilik dia memang ekslusif. Tersangat ! Aku rasa macam tak mahu keluar bilik. Sebab aku sudah jatuh cinta.

tak tercapai akal fikiran aku...yang satu hari nanti aku akan mampu duduk dibilik se'ekslusif ' ini. Syukur Alhamdullillah.

Jom kita cuci mata...










Baiklah. Hampir tiga bulan kami kawin, period aku mula lambat. Aku tidak mahu letak harapan tinggi. takut kecewa. Tapi sudah 10 hari ia lewat. Myhubby paksa aku beli alat menguji kehamilan. Aku tak mahu.

"kalau awak nak sangat test...awak beli sendiri alat tu. Saya malu nak beli," kataku

Dengan nekadnya, dia masuk Guardian dan tanpa perasaan malu dia tanya promoter tentang alat itu.

Selesai satu masalah.

Balik rumah. aku tetap tak mahu buat ujian itu. Tapi myhubby sangat bersemangat. Diaa kata, biar semuanya dia yang buat. Aku hanya bagi sample air kencing je.

Ok. Semuanya dia yang settelkan. Yang lucunya...bila graf dah naik...dua- dua macam orang bodoh. Tak tahu nak baca apakah resultnya.

Dua- dua meniarap atas katil, sambil panggung dagu...dan tenung alat tu. Hahaha [korang buleh bayang tak ?]

Mulalah sesicalling calling siapa yang pernah guna bendaalah tu. Termasuk birasku sendiri. Bile dah agak pasti...kami beranikan diri pergi klinik. Nak pastikan berita samar- samar itu.

Nak dijadikan cerita, myhubby pusing satu Sementa, Kapar semata- mata nak cari klinik Melayu dan doktor perempuan.

Lucu pulak aku tengok dia masa tu. Aku bangga dengan 'excited' dia. :)

Akhirnya, myhubby pilih 'Klinik Putri' [ingatkan klinik doktor perempuan. Sesungguhnya kami tertipu. hehe]

Doktor sahkan aku mengandung :)

Bermulalah episod baru dalam hidup aku. Dengan segala sakit- sakit yang aku lalui..dengan segala emosi yang tidak menentu... :) Aku banyak menagis semasa mengandungkan anak ini. Ada saja yang tidak kena. Lebih- lebih lagi kalau melibatkan myhubby. Sensitif gile.

Dan dia yang selalu jadi mangsa aku. Hehe.

Dan kini....8 bulan berlalu begitu pantas. Dalam masa tidak kurang empat minggu lagi aku akan bergelar seorang ibu.

Perhatian myhubby, sangat aku perlukan.
Aku mahu dia ada disisi aku.
Aku mahu dia baring disisiku ketika kami tengok tv.
Aku mahu dia ada dissiku ketika aku layari internet.
Aku mahu dia ada disisiku ketika aku makan malam.
Aku mahu dia ada ketika aku keluar dari toilet.
Aku mahu dia ada ketika aku tidur.
Aku mahu dia ada ketika aku terjaga dari tidur.
Aku mahu dia ada.....sesungguhnya aku sayang dia...lebih dari segala- galanya...

Dan ketika itu aku melangkah satu fasa lagi kehadapan. Semoga aku dan myhubby mampu menjadi seorang ayah dan ibu yang baik dan sempurna buat anak- anak kami. Amin.

No comments :

Post a Comment