bersalin terpaksa..

1 comment
Pagi ini. Rabu. 30 Nov 2011 aku sekali lagi menjalani checkup bulanan di Klinik Kesihatan Sementa. Seawal 7 pagi aku terpacak didepan klinik dan aku hanya dapat nombor gilirann yang ke 18. Harap- harap setel cepat.

doc kata, kalauu sampai 11 hb jan 2011 aku masih tak bersalin, aku tetap kena admmit ke wad dan aku akan dipaksa bersalin pada 12 hb jan ikut due date yang doc bagi.

Sebab, aku ini menghidapi penyakit kencing manis. So kebarangkalian baby aku besar. Nak elakkan risiko baby lemas, aku harus bersalin tepat pada tarikhnya ye kawan- kawan.

Kalau bersalin awal pun aku ˚☺k° ​˚☺k°. Bersaliin ikut due date pun ˚☺k° ​˚☺k° . Bersalin lmmbat pun ˚☺k° ​˚☺k° .. ​​​​ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮‎​​​ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮ .

Kadang- kadang aku sedia nak bersalin. Tapi kkadang- kadang sangat tak bersedia. Ngerinyo laa raso~ wuwuwu.

Hari nie aku off. Bagus juga, tak delah aku terkejar- kejar ke opis macam biasa. Dan planingnye, aku dan myhubby nak pergi Jusco Bukit Tinggi ! Yeeaayy.

Myhubby nak belanja baby sitting. *hugs*

Hari tu kami dah singgah di Jusco Bukit Raja, tapi produk tu kehabisan stok. Frust la myhubby mase tu. So harapnye hari nie rezeki kami murah. Ammin.

Masuk minggu nie usia kandungan aku sudah pun 33 minggu. Lagi beberapa hari mau masuk 34 mminggu. Sebelum ini dua tiga orang kenalan aku selamat melahirkan dua baby boy dan sorang baby gurl.

Dan sekarang turn aku. Dan aku tahu, staf tempat lama aku keje dan staf kat opis baru aku menantikan turn aku pulak (bajet fofularkah ? ​​​​ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮‎​​​ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮ )

Dan selepas aku, ada lagi tiga orang menunggu giliran! Sangat suburkan staf- staf opis aku nie.

Masing- masing duk usung perut. Yang pening kapla adalah bos- bos kami. Haiya ! Dah la pilihanraya makin dekat. Perdana meenteri pun dah bagi macam- macam hint.

Oh ruginye kalau akuu xdpt berkhidmat masa pilihanraya tu. Teringin jadi seperti dulu, ditugaskan keceruk pedalaman. Berjumpa masyarakat orang asli di kedah, pahang...

Barulah lengkap kerjayaku sebagai seorang repoter.

Baru- baru ini aku dan myhubby ada appoointment scan baby 4D punye. Sangat teruja ˚☺k° ​˚☺k°! Padahal aku dah berkali - kali scan baby. Tapi still teruja.

Tapi malangnye usia kandugan aku sudah lebih 30 mminggu, so xclear sangat. Doc kata baby dah masuk 'gok' ​​​​(masuk karung la) ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮‎​​​ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮ dah ready nak keluar menjengah bumi.

Dan kedudukan baby dah terkebawah sangat untuk di scan.

Yang lucunye, doc tu orang pakistan. Dah mcm ayam dengan burung bercakap da.​​​​ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮‎​​​ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮ terangguk-angguk.

Doc kata, muka baby iras wajah aku. Dan paling tak tahan, baby nie menurun hidung ibunye yang sserba tak mancung nie. Hidung ayah dia, mencangkung terletak tu xmo pulak diikutnye ! =) dan pipinye sangat tem tem tembam ! Bulat ! Macam ibu dia hokey !

Makan hatila myhubby. ​​​​ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮‎​​​ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮

Sekarang, pergerakan aku agak lembab. Nak bangun dari katil terhegeh- hegeh. Dan lazimnya mmyhubby akan tolong aku bangun. Cukuplah sekadar hulur tangan, aku dah terasa disayang! =)

Kalau berjalan pun, pantang ada tangga, mesti tangan myhubby mnggagau carik tangan aku. Bukan senang nak tengok dia tuunjukkan kasih sayang. Bukan dia untuk bersayang- sayang di facebook. Bukan dia untuk tunjuk- tunjuk kat orang, cinta sayang dia pada aku. ;p

Berbalik pada ppregnency aku, Kalau berjalan, aku sendiri merasai, aku jalan sedikt kangkang ! Hahahaha..

Aku tak tahu normal atau tidak, rongga dekat pintu rahim aku terase longgar. Rase terbuka buka time aku nak bangun atau bergerak.

Tidur malam juga dah mula panas. Aku tidur dalam aircond, dan kadang kala tanpa selimut. Mmyhubby menggiggil sejuk, aku menggiggil panas.

Nak dijadikan cerita, aircond bilik kami semalaam rosak hokey! Aku tidur berpanasan. Berapa kali pulak aku mandi semalam. Ish.

1 comment :

  1. Alalal comeynyaaa..mintak2 baby kwa 13jan hehehe :)
    Mudah2an selamat semuanya ya kak ema..
    ;)

    ReplyDelete