32 minggu mengusung perut

No comments
Memang sudah agak terlambat untuk aku coreng coreng pengalamanku setakat hari ini, mengusung satu nyawa dalam rahimku ini.

Dah 32 minggu. Bermakna aku kini menghitung lagi 8 minggu !


Doktor menjangkakan aku akan bersalin pada 12 Januari 2012. Dan gambaran baby yang aku kandung ini nampaknye lebih kepada ciri- ciri baby gurl =)

Sebetulnya aku menginginkan baby boy. dengan harapan dia akan membesar dan menjaga adik- adiknya dibelakang hari.


Tapi, bila myhubby tersangat inginkan baby gurl...aku pun lembut hati...


Asalkan dia bahagia...

Lagipun, bile tengok baju baby gurl sume marvelous marvelous...aku naik sheikh...






Dan anak perempuan juga boleh jaga adik- adiknya. asalkan betul didikan ayah dan ibunya. =)

So, barang- barang baby aku dah beli sedikit demi sedikit.


Tinggal lagi beberapa keperluan baby yang perlu aku beli.

Paling aku ingat...mimik muka myhubby mase nak beli barang baby kat Jusco Bukit Tinggi hari tu.

satu perkataan je. Teruja.

Aku suka tengok body language dia masa tu. paling tak tahan, dia berkeras nak beli tempat landing baby. Ape ntah name bendaalah tu.


Baiklah. Planingnya, aku akan bersalin di Sungai Buloh dan seminggu selepas itu barulah aku balik berpantang di desa tercinta.


Harap- harap semuanya ikut perancangan.

Yang bestnye, masa aku balik berpantang di desa yang permai itu, my lovely siblings ade kat rumah. Yeay...

Kakakku dengan dua anaknya...dan dua orang adikku...Hoye hoye hoye...ok cukup !

Aku sidikit risau sebenarnya sebab, mase balik kampung hari tu, aku ada jumpa mak bidan.

menurut pengamatannya, aku ini akan mengandung lama. 10 bulan.

normalnya orang mengandung 9 bulan 10 hari je.

aku pulak ada potensi nak mengandung 10 bulan. bila aku rujuk pada ma, ma kata dulu masa dia mengandungkan kami adik beradik, semuanya 10 bulan.

So skrg, aku risau doktor pakse aku bersalin atau palig aku mahu elakkan...bersalin ikut tingkap...

Tatkala aku ketuk entry ini, aku sedikit termengah- mengah. halamak aiii...ngeri aku....

semalam pun, mase tidur, aku terasa baby berpusing- pusing DAN dia dah mula pusing pusing dibahagian bawah perut aku.

OMG ! OMG ! aku takuttttt...

Tidur malamku kini tidak seperti dulu.

Sekarang tidur semua bantal aku punye. Tapi kadang- kadang semua bantal myhubby punye !


Belakang badan saja dah dua biji bantal. 1 kanan dan 1 kiri.

Kalau mengiring, kena ada bantal leper sebijik lapik perut. Kalau tak senak. Perut rase nak jatuh. =)

Dan sekarang, pantang berdiri je...tapak kaki aku sakit mencucuk cucuk.

kalau berdiri lama, tumit kaki macam nak pecah.

Bab 'tumbesaran' badan tak usah cakap. sekarang berat badan aku dah naik 12 kilogram.

aku tak tahu sampai berapa kilo berat badan aku akan bertambah...sehingga aku melahirkan baby nie...humangaiiii...

Semua orang...[aku ulang] semua orang kata, aku xmampu nak kembali ke bentu asal aku...

well, aku xsedih pun. sebab aku yakin, [dengan izin Allah] aku akan berjaya jugak kembali ke bentuk asal...JIKA aku disiplin...

hahaha...haktuuiii...

pendek kate, tunggu dan lihat je lah...

No comments :

Post a Comment